Archicom i Ronson podsumowują dobry kwartał
Deweleperzy podsumowują pierwsze trzy miesiące 2019 roku z dobrymi wynikami. Sprzedaż mieszkań wzrasta rok do roku.
W pierwszym kwartale 2019 r. Ronson Development zakontraktował sprzedaż 174 lokali wobec 188 w analogicznym okresie 2018 r. Liczba lokali przekazanych klientom, które zostaną rozpoznane w rachunku wyników za pierwsze trzy miesiące tego roku, wyniosła 142 (304 w pierwszym kwartale 2018 r.).
– Rok 2019 rozpoczęliśmy z mocno wyprzedaną ofertą, wynoszącą zaledwie 562 lokale. Mimo to osiągnęliśmy bardzo dobrą sprzedaż w pierwszym kwartale na poziomie 174 lokali. Jest to wynik zbliżony do osiągniętego w analogicznym okresie ubiegłego roku i jednocześnie znacznie lepszy niż w ostatnim kwartale 2018 r. Nowe projekty, które uruchomiliśmy pod koniec pierwszego kwartału, obejmujące łącznie ponad 460 lokali, tylko częściowo przyczyniły się do wyników sprzedaży minionego kwartału i będą miały większe przełożenie na sprzedaż w kolejnych kwartałach – powiedziałAndrzej Gutowski, wiceprezes zarządu, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Ronson Development.
Spośród zapowiadanych na ten rok nowych inwestycji obejmujących łącznie ponad 1000 lokali, Ronson Development rozpoczął już realizację trzeciego etapu osiedla Miasto Moje na warszawskiej Białołęce (196 lokali), piątego etapu projektu Panoramika w Szczecinie (115 lokali), a także budowę projektu Wilanów Tulip (150 lokali). W marcu wystartowała ponadto przedsprzedaż pierwszego etapu projektu Ursus Centralny, obejmującego 138 lokali.
Grupa Archicom sprzedała w pierwszym kwartale 2019 r. 406 lokali, czyli o 58,0% więcej niż w analogicznym okresie 2018 r. Deweloper wydał klientom 157 mieszkań, czyli o 31,1% mniej r/r.
– Osiągnęliśmy jeden z najlepszych wyników kwartalnej sprzedaży w naszej historii, pomimo wymagającej sytuacji na rynku z którą cała branża zmaga się od kilkunastu miesięcy. To duży sukces i potwierdzenie słuszności naszej filozofii kreowania osiedli, budujących społeczne więzi – mówi Krzysztof Andrulewicz, prezes Zarządu Archicom. – Klienci doceniają naszą zdywersyfikowaną ofertę, którą zgodnie z wcześniejszymi założeniami, uzupełniliśmy w ostatnich miesiącach o ponad 450 lokali –dodaje.
W 1 kw. 2019 r. klienci Grupy Archicom najchętniej wybierali mieszkania na wrocławskich osiedlach Olimpia Port i Forma. Dużą popularnością cieszą się także kolejne etapy inwestycji Słoneczne Stabłowice i Cztery Pory Roku, a także realizowane przez Archicom Polska osiedla Łąkowa w Łodzi i Przylesie Marcelin w Poznaniu.
Red/Materiały prasowe