Hale wystawiennicze nie tylko do targów

Hale ekspozycyjne najczęściej kojarzone są z targami, wystawami, pokazami i innymi wydarzeniami o charakterze otwartym. Okazuje się jednak, że – ze względu na ich powierzchnię oraz elastyczność – coraz częściej obiekty te wykorzystywane są przez podmioty niezwiązane z branżą. Organizowane są w nich szkolenia, gale czy premiery produktowe.

Główną przeszkodą, na którą natrafia większość dużych firm w Polsce jest brak miejsca do organizacji ważnych wydarzeń przeznaczonych dla większej liczby osób, takich jak szkolenia, imprezy integracyjne czy gale. Siedziby przedsiębiorstw z oczywistych względów nie są przystosowane do tych celów, z kolei organizacja takich uroczystości pod gołym niebem jest niemożliwa przez znaczną część roku, a sale bankietowe albo są zbyt małe albo nie spełniają oczekiwań organizatorów.

Hale targowe jako rozwiązanie problemu

To właśnie hale targowo-eventowe coraz częściej goszczą u siebie różnego rodzaju imprezy firmowe. Dla wielu korporacji jest to jedyna szansa na to, aby zorganizować wydarzenie dla dużej liczby swoich pracowników i jednocześnie zapewnić im odpowiedni standard organizacji i obsługi.

Jak zauważa Tobiasz Puchalski, właściciel Free Mind Events: Nie jest łatwo znaleźć miejsce, w którym można swobodnie zorganizować galę wieczorową czy imprezę integracyjną na ponad tysiąc osób, które będzie zadaszone i wyposażone w odpowiednią ilość łazienek, tak aby mogli z nich swobodnie korzystać goście. Tymczasem w halach targowo-eventowych nie ma z tym większego problemu.

Podobnie uważa Monika Kazimierczak, Creative Director w Progressivo: z mojego doświadczenia wynika, że korporacje chętnie interesują się takimi halami. Zwłaszcza w okresie od października do kwietnia, kiedy organizacja jakiegokolwiek wydarzenia na zewnątrz jest niemożliwa ze względu na pogodę. Tymczasem hala ekspozycyjna rozwiązuje ten problem i daje niemalże nieograniczone możliwości.

Liczne zalety hal ekspozycyjnych

Wiedza części osób na temat hal ekspozycyjnych, ogranicza się do targów, wystaw oraz pokazów. Faktycznie wydarzenia tego typu wciąż stanowią większość wszystkich imprez, które się w nich odbywają. Jednak, jak pokazują dane EXPO Łódź za pierwsze sześć miesięcy 2018 roku, coraz częściej takie obiekty wybierają firmy, poszukujące miejsca do organizacji swoich wewnętrznych uroczystości.

– Wybór obiektów wystawienniczo-eventowych można oprzeć na trzech, bardzo mocnych filarach: wielofunkcyjność, nowoczesność i infrastruktura. – tłumaczy Tobiasz Puchalski – Wiele niezbędnych elementów, takich jak infrastruktura sanitarna czy linie techniczne, są dostępne na miejscu. Nie ma potrzeby szukania dodatkowych rozwiązań, które są tymczasowe, a przez to nierzadko niepewne.

Hale targowe, dzięki swojej budowie, dają bardzo duże możliwości zagospodarowania przestrzeni – można wyposażać je w dodatkowe instalacje świetlne czy budować sceny.

– Duża i wolna przestrzeń to atut dla wszystkich scenografów. Gdy nie ogranicza ich powierzchnia mogą oni puścić wodzę fantazji i stworzyć wystrój, który będzie zaskakujący dla wszystkich gości. Trudno jest osiągnąć taki efekt w przypadku restauracji czy obiektów zabytkowych. – wyjaśnia Monika Kazimierczak.

EXPO Łódź – idealne dla biznesu

Po pierwsze, w przypadku EXPO Łódź bardzo duże znacznie ma modułowa budowa wnętrza, z której obiekt jest dobrze znany. Pozwala ona na łatwe wydzielenie sektorów lub pomieszczeń, które są wykorzystywane podczas wydarzenia. Oznacza to, że firma może dowolnie przearanżować halę i dopasować do swoich potrzeb.

Po drugie, niewątpliwym atutem obiektu w Łodzi, który decyduje o wzroście jego popularności, jest lokalizacja – zarówno w ujęciu miejskim, jak i ogólnopolskim. Położenie w centralnej części kraju, znacząco ułatwia dojazd. W tej chwili do EXPO Łódź można bez problemów dotrzeć drogami ekspresowymi i autostradami w krótkim czasie. Nawet z punktu widzenia gości zagranicznych obiekt jest bardzo dobrze położony.

Eksperci zauważają również, że EXPO Łódź jest także bardzo dobrze skomunikowane w ramach samego miasta. Położenie przy głównych arteriach, niedaleko centrum, znacząco ułatwia dojazd. Działa to nie tylko na korzyść samych gości, lecz również przedsiębiorstw, które imprezę organizują. Bardzo często nie muszą one wtedy angażować dodatkowych podwykonawców w postaci firm transportowych.

Bardzo dobre wyniki EXPO Łódź

Wszystkie czynniki działające na korzyść EXPO Łódź sprawiły, że obiekt osiąga coraz lepsze wyniki. Już teraz wiadomo, że wzrosła liczba dni wystawowych, czyli czasu, w którym obiekt gości u siebie wydarzenia. W pierwszym półroczu tego roku wzrost wyniósł aż 15% w stosunku do analogicznego okresu w 2017.

Organizowane przez klientów wydarzenia coraz częściej obfitują w dużą ilość atrakcji lub też przeznaczone są dla większej grupy ludzi. Wszystko to sprawia, że wzrasta ilość wynajmowanej powierzchni.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni, że EXPO Łódź cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Dane za pierwsze sześć miesięcy są bardzo dobre. Pokazuje to, że nasz obiekt zyskuje na popularności wśród przedsiębiorstw. Jest to dobry prognostyk na kolejne miesiące, które są przed nami – komentuje Anna Adamska-Makowska, Prezes Zarządu EXPO Łódź.

Wszystko wskazuje na to, że hale targowo-eventowe idealnie wpisały się w lukę, która przez lata trapiła duże firmy. Nasi eksperci są zgodni, że trend ten powinien dalej się utrzymać. Jest to więc ogromna szansa, którą hale ekspozycyjne starają się wykorzystać, o czym świadczą bardzo dobre wyniki EXPO Łódź za pierwsze półrocze 2018.